mandag 15. mars 2021

Ny vår i bigården





Våren er tid for å forberede en ny sesong.
Jeg kjøper utstyr til bigården hos Honningcentralen. Jeg fornyer litt hvert år. I år har jeg kjøpt grønne ferdig malte kasser for halvkasser, og rammer for halvkasser.  Takket være at birøkter i mitt lokale birøkterlag har et eget godkjent rom for å slynge og drive med honning, kan jeg også få bruke hans fine lokaler.



Her ser du bilde av rammer og voks klare for å blir smeltet. For å smelte trenger man egen liten maskin som du ser på bildet. Det får du kjøpt hos Honningcentralen




De fine grønne kassene og rammene samt voks som du ser på bildet over er også kjøpt hos Honningcentralen. Vil du vite mer om bier og honning, kan du lese mer hos Norges Birøkterlag. 

klem Bidronningen



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Julemarked lørdag 4. november!

Kom og nyt julemagi på julemarkedet på plassen Valeluna i Finnskogen Lørdag 4. november Kl. 11-15 Valeluna, Homsjøvegen 917 Juleshopping, ju...